חדשות

משרד הבריאות: "חשש לטעם לפגם במינוי פרופ' שפירא ליו"ר שופרסל"

במשרד הבריאות מבקשים למנוע את מינויו של פרופ' יצחק שפירא, סמנכ"ל בית החולים איכילוב ומנהל תאגיד הבריאות, ליו"ר שופרסל | איכילוב: "אין מניעה למינוי"

פרופ' רוני גמזו, מנכ"ל איכילוב. נדרש לדון מחדש במינויו של פרופ שפירא, סמנכ"ל ביה"ח, ליו"ר שוופרסל. צילום: פלאש 90

במשרד הבריאות מבקשים למנוע את מינויו של פרופ' יצחק שפירא, סמנכ"ל בית החולים איכילוב ליו"ר שופרסל. כך דיווחה רוני לינדר בדה מרקר אמש (ג'). פרופ' שפירא מונה לדירקטור בקבוצת שופרסל לפני כחודש וביום א', כפי שדווח בדוקטורס אונלי, מונה ליו"ר הדירקטוריון.

על פי הדיווח, מנכ"ל משרד הבריאות, משה בר סימן טוב, שיגר מכתב למנכ"ל "איכילוב", פרופ' רוני גמזו, ובו דרש דיון מחודש במינוי, זאת "לאחר קבלת חוות דעת מסודרת מהלשכה המשפטית במשרד הבריאות". כמו כן עולה מהמכתב כי ב"איכילוב" לא יידעו את משרד הבריאות על מינויו של שפירא לדירקטור בשופרסל, עליו הוחלט כבר לפני יותר מחודש.

על פי הפרסומים, פרופ' שפירא אמור לשמש בתפקיד יו"ר שופרסל שעה בשבוע, זאת לאחר שלפני כחודש מונה לדירקטור בקבוצת שופרסל. ב"איכילוב" אמרו כי המינוי של שפירא אושר על ידי בית החולים, לאחר שהעניין נבחן "הן במישור המשפטי והן במישור הערכי ולא נמצאה מניעה".

"ממספר היבטים יש חשש לטעם לפגם", כתב בר סימן טוב לגמזו במכתב שקטעים ממנו מצוטטים בכתבה. "הציפייה הציבורית היא שמנהל בכיר בדרגתו של פרופ' שפירא יקדיש את מירב זמנו ומרצו למשרתו הבכירה במרכז הרפואי, ויימנע מעיסוקים שרק עצם הזמן הנדרש למלא אותם כראוי יוצר פוטנציאל לקונפליקט בין שני התפקידים". הרשות לניירות ערך בודקת גם היא בימים אלה את תקינות המינוי, מהיבט הממשל התאגידי.

ייתכן כי "איכילוב" ושפירא חשבו שאין להם חובה רשמית לקבל אישור ממשרד הבריאות למינוי, כיוון ששפירא מועסק על ידי תאגיד הבריאות של בית החולים ואינו עובד מדינה או עיריית תל אביב. ואולם, במשרד הבריאות סבורים כי מאחר שהתאגידים נמצאים תחת פיקוח המשרד, לא ניתן "לדלג" על קבלת האישור למינוי, ודאי שלא במקרה של מינוי כה בכיר.

נושאים קשורים:  פרופ' יצחק שפירא,  חדשות,  משה בר סימן טוב,  פרופ' רוני גמזו,  שופרסל,  מינוי,  בית החולים איכילוב
תגובות
11.04.2024, 00:24

לא יאה ולא נאה לפרופ לרפואה בתפקיד בכיר לשמש בתפקיד של חנווני ברשת מרכולים
חנוונות בפרט של רשת מרכולים דורשת זמן רב ולא יעלה על הדעת שתעסיק את הפרופ המלומד רק שעה וחצי בשבוע
אם עסוקו כיו״ר הדרקטוריון של רשת מרכולים דורש שעה וחצי בשבוע כך תראה גם עבודתו
עדיף שיפרוש מנוהל ביה״ח ויתרכז בעבודתו החדשה באם מנוונות מענינת אותו

אנונימי/ת
12.04.2024, 03:18

חשש לטעם לפגם.... כשמסתכלים על האנשים שמונו להיות שרים ונציגי העם - היש טעם לפגם יותר נורא מזה??