חדשות

רופא, מנהיג קבוצה איסלאמיסטית, הושעה מעבודתו בבריטניה

שרת הבריאות הבריטית התערבה וד"ר וואליד שיידה, העומד בראש ארגון חיזב אל תחריר בבריטניה, הושעה מעבודתו לאחר שתמך בפעילות החמאס בשבעה באוקטובר

ד"ר וואליד שיידה, ראש הסניף הבריטי של Hizb ut-Tahrir. צילום מתוך youtube

שירות הבריאות הציבורי של אנגליה (NHS) השעה את ד"ר וואליד שיידה, רופא משפחה זה כ-25 שנה, העומד בראש הסניף הבריטי של הקבוצה האיסלאמיסטית חיזב אל תחריר (Hizb ut-Tahrir).

ההשעיה הגיעה לאחר שהארגון הוגדר ב-19 בחודש כארגון טרור בבריטניה וההודעה על השעיית הרופא מרשימת נותני השירות של NHS התפרסמה ביום ד' האחרון.

האיסור להצטרף לקבוצה חיזב אל תחריר, ששר הפנים הבריטי ג'יימס קלוורלי  כינה "אנטישמית" ו"מעודדת טרור", נכנס לתוקף ביום ו' האחרון, לאחר שאושר על ידי הפרלמנט ואתר האינטרנט של הארגון נחסם.

בראיון לתכנית הטלוויזיה "לא מצונזר" של פירס מורגן (Piers Morgan) התייחס ד"ר שיידה לחמאס כ"ארגון התנגדות" וסירב לגנות את טבח השבעה באוקטובר. בעוד המראיין מקשה עליו – "איך אתה כרופא, רופא בריטי של ה-NHS יכול לומר על תקיפה של אזרחים תמימים שהותקפו באכזריות, נאנסו, עונו, ראשיהם נערפו והם נרצחו, שזו אגרוף מבורך על האף? ענה הרופא: "אני אגן על הזכות של הפלסטינים להתנגד לכיבוש", "זה אינו טרור אלא התנגדות". כשהמראיין שב והקשה, "אתה מתייחס לשבעה באוקטובר כאל התנגדות ולא כאל מתקפת טרור ואתה רופא?!", השיב ד"ר שיידה, "אם עשו זאת...". בתשובה אמר המראיין, "למה אתה מתכוון ב'אם'? הם צילמו ושידרו את זה בעצמם. חמאס שידר זאת בשמחה לעולם".

שרת הבריאות הבריטית, ויקטוריה אטקינס, כתבה לרגולטור המפקח על עבודת הרופאים כי עליו לפעול במהירות נגד אנשי מקצוע המביעים דעות קיצוניות, שכן הגוף הואשם ב"גרירת רגליים" מול התבטאויות אנטישמיות - כך דיווח הטלגרף בשבת. עוד כתבה כי פעולה מהירה "חיונית לאמון הציבור במערכת הבריאות" וכי "כל המקרים של קיצוניות, אפליה או דברי שטנה יטופלו באופן יסודי ובזמן והמעורבים יענשו".

התערבותה של שרת הבריאות הבריטית הגיעה לאחר שהתברר כי ד"ר שיידה עדיין מורשה לעסוק ברפואת משפחה למרות שנחשף כמנהיג הארגון בבריטניה.

על פי הדיווח אמרה שרת הבריאות אטקינס: "בחודשים האחרונים נחרדתי לראות דיווחים בתקשורת על מספר קטן אך קולני של צוותי NHS שמפרסמים דברי הסתה קיצוניים, מפלים ומעוררי שנאה באינטרנט. בשבת זו ציינו את יום הזיכרון לשואה ולגבורה. לא מקובל שאיש מקצוע בתחום הבריאות - מי שצריך לפנות לכל חולה בחמלה - יאחל למישהו מישראל פגיעה או מוות. זו הסיבה שהשבוע ביקשתי שמעסיקים ורגולטורים יגיבו במהירות ובהתאמה להערות השפלות הללו".

נושאים קשורים:  איסלאם קיצוני,  ד"ר וואליד שיידה,  בריטניה,  הסתה,  שבעה באוקטובר,  ארגון החמאס,  חדשות
תגובות
אנונימי/ת
29.01.2024, 18:48

קיבלו שכל. לאיסלם פונדמנטליסטי באיצטלה אנטישמית ולאנטישמיות באיצטלה איסלמית ("זה לא אני אמרתי שהאבנים והעצים יגידו הנה היהודי מתחבא מאחוריי בו והרגהו אלא הקוראן אומר") אין מקום בחברה מתוקנת. על הדמוקרטיה הליברלית להתגונן מפני אנטי ליברלים. הבעיה שבמערב אירופה הם כבר מיעוט לא זניח פוליטית. מצער. בהצלחה.