ישראל במלחמה

בצה"ל החליטו להוריד פרופיל לחיילים עם אלרגיה למזון

שינוי הפרופיל לחיילים שנדרשים לשאת מזרקי אפיפן מתבטא לעתים בשירות התנדבותי בלבד | באיגוד הישראלי לאלרגיה תמהים על העיתוי ודורשים חוות דעת מקצועית של אלרגולוג

מזרק אפינפרין. צילום: שאטרסטוק

בצה"ל הודיעו לחיילים משרתים ולמועמדים לגיוס הסובלים מאלרגיה למזון כי הפרופיל הצבאי שלהם ישונה. מדובר באנשים שסובלים מאלרגיה למזון שנושאים עליהם מזרק אפיפן ומשרתים לרוב בתפקידים עורפיים. באיגוד הישראלי לאלרגיה ואימונולוגיה קלינית תמהים על ההחלטה.

רופאי האיגוד לאלרגיה קיבלו בימים האחרונים פניות ממטופלים עם אלרגיה למזון, מועמדים לשירות ביטחון וחיילים, על שינוי של הפרופיל הרפואי ובחלק מהמקרים, השינוי התבטא בהורדת פרופיל ל-21, לעתים עם אפשרות לשירות התנדבותי בלבד.

פרופ' ארנון אליצור, יו"ר האיגוד הישראלי לאלרגיה ואימונולוגיה קלינית, פנה בעניין ליגאל צ'צ'יק, ראש ענף מיון רפואי, לקצין רפואה ראשי (קרפ"ר) ולד"ר ליאת נחשון, ראש תחום אלרגיה בצה"ל, ותהה לגבי העיתוי של קבלת החלטה זו: "להבנתנו, קביעת פרופיל 21 אמורה להיעשות מתוך שיקול דעת ועל סמך חוות דעת מקצועית של אלרגולוג, מה שלא קרה במקרים אלה", ציין בפנייתו.

פרופ' אליצור ממשיך וכותב: "אנו תמהים על התזמון שבהחלטה זו, לא רק במיועדים לשירות ביטחון, אלא אף במשרתים שהחלו מסלול בצבא בהתאם לפרופיל שנקבע להם, ולפתע נאלצים לעבור למסלול התנדבותי".

פרופ' אליצור הוסיף ותהה מדוע אין משלבים חוות דעת מקצועית של מומחה לאלרגיה בקביעת הפרופיל. "כאיגוד מקצועי  אנו רואים חשיבות רבה בהתאמת השירות המיטבי למטופלים עם אלרגיה למזון. אמנם מטופלים אלה נמצאים בסיכון לתגובות אלרגיות, צריכים להיות מצוידים במזרק אפיפן ולהיות במרחק פינוי סביר ממרכז רפואי, אולם חשוב לציין כי מדובר באנשים בריאים וללא מוגבלות. אנו מדגישים את נחיצות חוות הדעת המקצועית של מומחה באלרגיה בקביעת פרופיל רפואי למטופלים אלה".

הוא חתם את פנייתו בתקווה ששירותם של אנשים עם אלרגיה למזון לא ייפגע: "מטופלים עם אלרגיה למזון משרתים זה שנים רבות כחיילים מן השורה בצה"ל במגוון תפקידים, תורמים ונתרמים, כראוי לצבא העם".

נושאים קשורים:  אלרגיה למזון,  מזרק אפיפן,  האיגוד הישראלי לאלרגיה ואימונולוגיה קלינית,  פרופ' ארנון אליצור,  צה"ל,  פרופיל רפואי,  חדשות,  ישראל במלחמה
תגובות
28.11.2023, 22:40

תעודת עניות לצה"ל ולחיל רפואה. מדובר בסיכון פוטנציאלי מיזערי כאשר מדובר באנשים בוגרים שמסוגלים לבדוק ולהימנע מאכילת מזון אלרגני. צה"ל יפסיד כך הרבה אנשים טובים ואיכותיים. המגבלה הזו מתאימה בדיוק לפרופיל 31 – פרופיל סף המאפשר גיוס עם מתן הקלות והתאמות.

אנונימי/ת
29.11.2023, 17:26

ולגבי התמונה : כך לא נראה EPIPEN !

אנונימי/ת
30.11.2023, 19:44

דר רשף, אתה ואחרים מתלהמים לשווא כשאתם לא מכירים את הפרטים. חיילים מתו בשנים האחרונות מתגובות למזון