חדשות

462 מיליון דולר: הפיצוי של JUUL על התמכרות לסיגריה האלקטרונית

JUUL הואשמה בשיווק כוזב של סיגריות אלקטרוניות מזיקות כפחות ממכרות מסיגריות רגילות ובעיקר לבני נוער | הכספים שתשלם לשש מדינות בארה"ב ישמשו לתכניות למניעה ולגמילה מעישון

סיגריה אלקטרונית מתוצרת JUUL. החברה מואשמת גם בכך שהפעילה פרסום לבני נוער והעסיקה פעילי רשת צעירים עם קהל עוקבים ענק כדי לקדם את מוצריה במדיה החברתית. צילום אילוסטרציה

יצרנית הסיגריות האלקטרוניות JUUL תשלם לשש מדינות בארה"ב סכום של 462 מיליון דולר בשל התמכרות בני נוער. הכספים ישמשו, בין היתר, לתכניות למניעה ולגמילה מעישון בקרב בני נוער. הסכם הפשרה נחתם ביום ד', לאחר שהמדינות האשימו את JUUL בשיווק כוזב של הסיגריות האלקטרוניות כפחות ממכרות מסיגריות רגילות.

יצרנית הסיגריות האלקטרונית JUUL הסכימה לשלם 462 מיליון דולר כדי ליישב תביעות שהוגשו נגדה על ידי שש מדינות בארה"ב, כולל ניו יורק וקליפורניה, על פיהן היא שיווקה את מוצריה הממכרים לקטינים שלא כחוק. ניו יורק תקבל במסגרת ההסדר כמעט 113 מיליון דולר ותשתמש בכסף למימון תכניות למניעת עישון בקרב קטינים. הודעה על ההסכם נמסרה ביום ד'. ההסכם זה מצטרף לפשרות נוספות עליהן דווח לאחרונה ובין השאר לפשרה שנחתמה בין JUUL בתחילת השבוע שעבר (ב') עם מדינת מערב וירג'יניה.

בתביעתן האשימו המדינות את JUUL בשיווק כוזב של הסיגריות האלקטרוניות שלה כפחות ממכרות מסיגריות רגילות ובכך שהתמקדה בקטינים בקמפיינים הפרסומיים של מוצריה.

"השקרים של JUUL הובילו למשבר בריאות ציבורי כלל ארצי והכניסו מוצרים ממכרים לידי קטינים שחשבו שהם עושים משהו לא מזיק", אמרה התובעת הכללית של ניו יורק, לטיליה ג'יימס.

ביוני האחרון אסר מינהל המזון והתרופות האמריקאי למכור את מוצריה של JUUL לזמן קצר, אך לאחר שהחברה ערערה בית משפט ביטל זמנית את איסור ה-FDA.

ראש המרכז למוצרי טבק של ה-FDA אמר אשתקד כי השימוש בסיגריות אלקטרוניות על ידי מתבגרים בארה"ב נותר ברמות מדאיגות ומהווה סיכון חמור לבריאות הציבור. על פי ההערכות, 2.55 מיליון תלמידי חטיבות ביניים ותיכון בארה"ב דיווחו על שימוש בסיגריות אלקטרוניות במהלך תקופה של ארבעה חודשים בשנת 2022.

רוב הסיגריות האלקטרוניות מכילות ניקוטין שעל פי המרכז האמריקאי למחלות ובקרתן (CDC) עלול להזיק  לחלקי המוח השולטים בקשב, בלמידה, במצב הרוח ובשליטה בדחפים בגיל ההתבגרות. שימוש בניקוטין בגיל ההתבגרות עלול להעלות את הסיכון להתמכרות עתידית לסמים אחרים.

נושאים קשורים:  Juul,  סיגריה אלקטרונית,  עישון,  התמכרות,  ניקוטין,  חדשות,  פיצויים
תגובות