חדשות

משלחות סיוע ישראליות יצאו לאזור רעידת האדמה בטורקיה

משלחת של פיקוד העורף, המונה 150 איש, ביניהם חיילים, רופאים ואנשי זק"א, תקים באזור האסון בית חולים שדה | מאיחוד הצלה יצאה משלחת רפואית עם 10 טון ציוד | ה-WHO מעריך: כ-20 אלף איש נהרגו ברעש

משלחת מתנדבי איחוד הצלה לטורקיה. צילום: איחוד הצלה

משלחת החילוץ וההצלה הישראלית של פיקוד העורף, זק"א וגופים נוספים, נחתה הלילה (ג') בשדה התעופה ב-Adana באזור רעש האדמה בטורקיה וכבר החלה בפעולות החילוץ. בהמשך אמור לקום באזור בית חולים שדה ישראלי. הבוקר המריאה לטורקיה גם משלחת סיוע של איחוד הצלה עם למעלה מעשרה טון ציוד ו-30 אנשי רפואה וחילוץ.

על פי הערכת ארגון הבריאות העולמי, מספר קורבנות הרעש, שפגע באזור העיר גזיאנטפ שבטורקיה ובסוריה, מגיע ל-20 אלף הרוגים. כ-5,000 הרוגים כבר הוצאו מבין ההריסות בטורקיה ובסוריה ואלפי פצועים חולצו. ההערכה היא שאלפים נותרו עדיין לכודים.

אנשי משלחת זק"א לאזור האסון בטורקיה. צילום: זק"א

רעידות משנה ממשיכות לפקוד את טורקיה כל העת, ומאז הרעש הגדול אתמול לפנות בוקר, שעוצמתו היתה 7.8, נרשמו יותר מ-140 רעשי משנה. בשעות האחרונות נמסר על שני רעשי משנה חזקים, בעוצמה 5.7 ו-5.6.

מאמצי החילוץ וההצלה בין ההריסות של אלפי הבניינים שקרסו ברעידות האדמה נמשכו כל הלילה. צוותי חיפוש עמלו על פינוי גושי הבטון הענקיים שנותרו מהבתים שהתמוטטו, ומעת לעת הצליחו לשלוף עוד ניצולים – וכל זאת בקור כבד של כמה מעלות מתחת לאפס, המפחית את סיכויי הלכודים לשרוד ככל שעובר הזמן.

המשלחת הישראלית, המונה כ-150 חיילים וקצינים בשירות סדיר ובמילואים מפיקוד העורף וביניהם מומחים הנדסיים, רופאים ואנשי חילוץ והצלה, נציגי משרד החוץ והביטחון ומתנדבי זק"א, יצאה לטורקיה לבקשת השלטונות הטורקיים.

דובי ויסנשטרן, מנכ״ל ארגון זק״א, אמר: "זק"א, כגוף הצלה וארגון בינלאומי המוכר על ידי האו"ם, רואה חובה מוסרית להיחלץ ולהעניק סיוע גם לעמים אחרים באירועי אסון, זאת כחלק ממטרות ארגון זק"א, לקדש שם שמיים ושם ישראל בעולם".

הבוקר המריאה לטורקיה גם משלחת סיוע של איחוד הצלה עם למעלה מעשרה טון ציוד ו-30 אנשי רפואה וחילוץ, במטוס מיוחד של איחוד הצלה וחברת התעופה סאן דור מבית אל-על ובתיאום עם משרד החוץ ושגרירות ישראל בטורקיה. חברי המשלחת, בראשות רב סרן במיל' יוסי כהן מאיחוד הצלה, הם רופאים, פרמדיקים וחובשים מתנדבים, כולל מתנדבי יחידת חוס״ן (חירום וסיוע נפשי) של הארגון ומתנדבי יחידות החילוץ הישראליות.

המשלחת תנחת בנמל התעופה הבינלאומי של גאזינטאפ, ומשם תמשיך דרומה לכיוון העיר האטאי. מיד עם נחיתתה יחלו חברי המשלחת בהקמת חפ״ק מיוחד, מרפאות קהילתיות בשטח, מתן סיוע רפואי ועזרה בחילוץ הלכודים.

לאיחוד הצלה נסיון רב במתן סיוע מציל חיים באסונות בקנה מידה כזה בארץ ובעולם, ביניהם רעידת האדמה הגדולה בנפאל ב-2017, אסון קריסת הבניין בסרפסייד מיאמי, ועוד. אלי פולק, מנכ״ל איחוד הצלה מסר: "המשלחת תשהה שם ככל שנתבקש ותעניק סיוע רפואי ונפשי. הציוד יסייע רבות לכוחות החירום בשטח״.

נושאים קשורים:  רעש אדמה,  סיוע רפואי,  סיוע הומניטרי,  זק"א,  פיקוד העורף,  "איחוד הצלה",  טורקיה,  חדשות
תגובות
אנונימי/ת
08.02.2023, 05:35

דרך צלחה..