מחקרים COVID-19

מחלת הקורונה מנקודת המבט של טיפול נמרץ לב ילדים

השלכותיה הקרדיווסקולריות של הקורונה נמצאו קשורות לתחלואה ולתמותה משמעותיות במספר ראוי לציון של ילדים שאושפזו בטיפול נמרץ לב

אשפוז ילדים. אילוסטרציה

במחלקות טיפול נמרץ ילדים הורגשה מגיפת הקורונה, כולל במחלקות טיפול נמרץ לב. מטרת החוקרים היתה לטפל בפערי ידע הקשורים למאפייני מטופלים, חריפות מחלה והשלכות COVID-19 במתאר של טיפול נמרץ לב ילדים. ממצאי המחקר התפרסמו לאחרונה שהתפרסם ב-Cardiology in the Young.

החוקרים ביצעו מחקר רטרוספקטיבי שכלל 1,064 מטופלים עם עדות של נוגדנים/PCR לזיהום ראשוני עם COVID-19 ו/או תסמונת דלקתית רב מערכתית אצל ילדים, אשר אושפזו בין מרץ 2020 למרץ 2021. התוצאים העיקרים שנבדקו היו: דמוגרפיה, רקע רפואי, תסמינים ותוצאים הקשורים לאשפוז ביחידה לטיפול נמרץ.

תוצאות המחקר הראו ש-102 ילדים אושפזו ביחידה לטיפול נמרץ לב, 76 מהם היו עם תסמינים. כמו כן, המערכת העיקרית אשר היתה מעורבת בהתייצגות  היתה קרדיווסקולרית אצל 48 (63%). מתן תוך ורידי של טיפול ואזואקטיבי נדרש אצל 62% (n=47), כאשר שמונה מטופלים (11%) נזקקו ל-VA ECMO.

כמו כן, חומרת המחלה סווגה כקלה/בינונית אצל 16 (21%) וכחמורה/קריטית אצל 60 מטופלים (79%). בנוסף, בניתוח חד משתני, מוצא אפרו-אמריקאי והתייצגות עם תסמינים גסטרו- אינטסטינאליים או עם מדדי דלקת מוגברים היו קשורים לסיכון מוגבר למחלה חמורה. לבסוף, תמותה מסיבה כלשהי היתה אצל חמישה מטופלים (7%).

החוקרים סיכמו כי COVID-19 והשלכותיו הקרדיווסקולריות היו קשורים לתחלואה ולתמותה משמעותיות במספר ראוי לציון של ילדים אשר אושפזו ביחידה לטיפול נמרץ לב ילדים.

נושאים קשורים:  טיפול נמרץ ילדים,  קורונה,  19-COVID,  ילדים,  תחלואה,  תמותה,  חדשות,  מחקר
תגובות
02.03.2022, 20:07

א. אם זו תחלואה משמעותית, איך זה מסתדר עם ירידה באשפוזים ובתמותת ילדים בשנת 2020?
ב. האם יימצא חוקר רופא ילדים אמיץ שיבחן את הקשר בין תרופות נגד חום/כאב/שיעול לבין בעיות לב בילדים ב-2021?