חדשות

ראשי משרד הבריאות הבטיחו: נמשיך לפעול לקידום הרפואה הפנימית

שר הבריאות אדלשטיין הבטיח למנהלי המחלקות הפנימיות לפעול מול משרד האוצר להפיכת תקני הקורונה הזמניים לקבועים וליישום המלצות ועדת טור כספא

צוות רפואי במחלקת פנימית קורונה ב"שערי צדק". צילום: אוליביה פיטוסי/ פלאש 90

שר הבריאות יולי (יואל) אדלשטיין הודיע כי המשרד ימשיך לפעול להקצאת תקציבים לבתי החולים ולרפואה הפנימית וכי יפעל להפיכת תקני הקורונה הזמניים שניתנו למחלקות הפנימיות לקבועים. את ההודעה על כך מסר מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' חזי לוי, בשיחת זום עם קבוצה של עשרות מנהלי מחלקות פנימיות ונציגי האיגוד לרפואה פנימית שהתקיימה לאחרונה.

"ראיתי בחודשים האחרונים את העיניים של מנהלי המחלקות הפנימיות, של רופאים, מתמחים ואחיות, שנאלצים לטפל בחולים בפרוזדור, לקבל מהמיון המוני חולים וגם לחנך את דור הרופאים הבא ואני מלא הערכה", אמר פרופ' לוי. "אני מבקש להודות לכם על תרומתכם למאבק בקורונה, שהגיעה לשיא בגל השלישי עם התגייסות יותר מ-40% מהמחלקות. אני גם יודע שכעת מציפים את המחלקות הפנימיות חולי פוסט קורונה קשים עם סיבוכים רפואיים, שמעמיסים על המחלקות העמוסות ממילא ועל כוח האדם".

בשיחה נכחו גם ראש חטיבת הרפואה במשרד הבריאות, ד"ר ורד עזרא, פרויקטור הקורונה, פרופ' נחמן אש, סמנכ"ל תכנון, תקצוב ותמחור במשרד, מר חיים הופרט ופרופ' רן טור כספא, אשר עמד בראש הוועדה שפעלה מטעם משרדי הבריאות והאוצר לשיפור הרפואה הפנימית ואחרים.

פרופ' לוי ענה לשאלות הפנימאים בענייני המחלקות הפנימיות ובין היתר בסוגיות בנושאי תקינה, בינוי, ניהול הקורונה בשנה החולפת ובעתיד ועוד. "ברור במשרד שנדרשת השקעה מיוחדת ברפואה הפנימית, ודאי אחרי שנת הקורונה, וכי יש מחויבות גבוהה ליישום מסקנות דו"ח ועדת טור כספא", אמר.

מתקיימת עתה עבודת מטה ליישום דו"ח טור כספא. צוות היישום ייפגש באופן עיתי עם יו"ר האיגוד.

כמו כן, דיווח לוי כי המשרד סבור שאין לבטל את תקני הקורונה הזמניים שניתנו למחלקות וכי בימים אלה נעשה מאמץ להבטחתם כתקנים קבועים, כשלב ראשון ביישום המלצות טור כספא. עוד נושא שעלה היה סוגיית ההון האנושי: "אנו רואים חשיבות רבה בחיזוק ההון האנושי במחלקות הפנימיות ובהעלאת האטרקטיביות שלהן לשם הצמחת דור עתיד והנהגת עתיד", אמר מנכ"ל משרד הבריאות.

פרופ' אבישי אליס, יו"ר האיגוד לרפואה פנימית הודה למנכ"ל ולאנשי משרד הבריאות על השיחה ואמר: "אנו שמחים לשמוע כי יש הבנה במשרד הבריאות שנדרשת השקעה מיוחדת ברפואה הפנימית ויש מחויבות לקידום יישום המלצות ועדת טור כספא. ההמלצות מתייחסות לנושאי בינוי, לנושאי תקינת כוח אדם ולתגבור הציוד הרפואי במחלקות. הרוח החיובית הנושבת במשרד מפיחה תקווה לעתיד טוב יותר למחלקות הפנימיות ולמערכת הבריאות הציבורית".

נושאים קשורים:  מחלקות פנימיות,  פרופ' אבישי אליס,  פרופ' חזי לוי,  שר הבריאות יולי אדלשטיין,  חדשות
תגובות