חדשות

ד"ר מרדכי ורון, מנהלו לשעבר של בית החולים אסף הרופא, הלך לעולמו

ד"ר ורון, שניהל את "אסף הרופא" במשך כשני עשורים וזכה בפרס מפעל חיים על בנייתו מחדש ופיתוחו, הלך לעולמו בגיל 85

ד"ר מרדכי ורון ז"ל. צילום: דוברות "שמיר-אסף הרופא"

המרכז הרפואי שמיר אסף הרופא נפרד היום (ב') מד"ר מרדכי ורון, בן 85 במותו. ד"ר ורון כיהן כמנהל בתי החולים בשנים 1981-2000 ולאחר מכן שימש כמנהל חוג הידידים של בית החולים במשך שנים רבות.

ד"ר ורון הצטרף לצוות בית החולים בשנת 1961, התמחה ברפואה פנימית ובמחלות מטבוליות. בשנת 1980 התמנה למנהל מחלקה פנימית א'. בשנת 1981 זכה במכרז לתפקיד מנהל בית החולים.

בשנת 2009 זכה בפרס נציבות שירות המדינה על מפעל חיים. הפרס הוענק לו על בנייה מחדש של בית החולים, תוך הוספת שירותים, מחלקות ומכונים שחסרו. וכך נכתב על פועלו: "לידיו קיבל מתקן רפואי שהכיל מבנים רעועים, צריפים מימי המנדט הבריטי, אמצעים טכנולוגיים דלים וחוסר בתשתית אקדמית. הוא יזם תנופת עשייה אדירה, שהביאה, בצד בניית המבנים החדשים, גם גיוס רחב היקף של כוח רפואי מהשורה הראשונה. כל זאת, בנוסף להעצמת מעמדו האקדמי של בית החולים".

ורון, שפרש לגימלאות בשנת 2000, העביר למעשה את כל הקריירה המקצועית שלו בבית החולים אסף הרופא. בהנהלת בית החולים נמסר כי "חייו נקשרו בקשר אמיץ לבית החולים עד יום מותו. הוא ייזכר בזכות הכריזמה והמנהיגות הסוחפת שלו שהביאה תומכים רבים לתרום לפיתוח וחיזוק בית החולים ובזכותם נבנו מבני אשפוז רבים, מכונים ומרפאות, נרכש ציוד מתקדם, נוספו מיטות אשפוז ונבנתה תשתית אקדמאית, יחד עם גיוס כוח רפואי מהשורה הראשונה. כל אלה הביאו למהפך של ממש בבית החולים במקצועיותו ושירותיו הרפואיים.

"ד"ר ורון היה איש משפחה מסור, נעים הליכות, רגיש ומתחשב שיצר סביבת עבודה נעימה ותרם בכך רבות לאווירה המשפחתית המיוחדת. אנו משתתפים בצערה של משפחת ורון ושולחים מכאן את תנחומינו".

נושאים קשורים:  ד"ר מרדכי ורון,  אסף הרופא,  חדשות
תגובות
27.01.2021, 14:43

עצוב להיוודע.