סוכרת

האם הסיכון היחסי לתחלואה קרדיווסקולרית גבוה יותר אצל נשים עם סוכרת סוג 2 בהשוואה לגברים?

נשים עם טרום-סוכרת וסוכרת התייצגו עם הבדלים משמעותיים יותר ב-BMI, היקף מותניים, לחץ דם, כולסטרול, טריגליצרידים, גלוקוז בצום, hs-CRP וספירה לבנה

17.01.2021, 11:16
בעיות לב בקרב נשים (צילום: אילוסטרציה)
בעיות לב בקרב נשים (צילום: אילוסטרציה)

מרבית המחקרים שנעשו עד כה הצביעו על כך שנשים עם סוכרת סוג 2 בעלות סיכון יחסי גבוה יותר לתחלואה קרדיווסקולרית בהשוואה לגברים. אי ודאות גבוה יותר קיימת באשר לשאלה האם הסיכון היחסי לתחלואה קרדיווסקולרית גבוה יותר אצל נשים עם טרום-סוכרת בהשוואה לגברים עם טרום-סוכרת.

החוקרים ערכו מחקר חתך, אשר כלל 3,540 מבוגרים עם סבילות נורמלית לסוכר, טרום-סוכרת וסוכרת. החוקרים השוו את הסיכון היחסי לתחלואה קרדיווסקולרית אשר אינה קטלנית בין נשים לגברים. במחקר אורך אשר כלל 1,658 מבוגרים עם סבילות נורמלית לסוכר, טרום-סוכרת וסוכרת, החוקרים השוו את הסיכון היחסי להיארעות של תוצאים קרדיווסקולרים משמעותיים, ביניהם מוות מסיבה כלשהי, מחלת לב כלילית ואירועים צרברווסקולריים, לאחר 5.6 שנים של מעקב.

תוצאות המחקר הראו כי נשים עם טרום-סוכרת וסוכרת התייצגו עם הבדלים משמעותיים יותר ב-BMI, היקף מותניים, לחץ דם, כולסטרול כולל, כולסטרול LDL, כולסטרול HDL, טריגליצרידים, גלוקוז בצום, hs-CRP וספירה לבנה מאשר גברים עם טרום-סוכרת וסוכרת, כאשר הקבוצות הושוו לקבוצות עם סבילות נורמלית לגלוקוז. החוקרים מצאו סיכון יחסי גבוה יותר להיארעות תחלואה קרדיווסקולרית אצל נשים עם סוכרת בהשוואה לגברים, אך לא במקרים של טרום סוכרת. במחקר האורך מצאו החוקרים שאצל נשים עם סוכרת אך לא טרום-סוכרת היה סיכון יחסי גבוה יותר לתוצאים שליליים משמעותיים בהשוואה לגברים.

החוקרים סיכמו כי תוצאות המחקר הצביעו על כך שנשים עם סוכרת, אך לא עם טרום סוכרת היו עם סיכון יחסי גבוה יותר לתוצאים שליליים משמעותיים בהשוואה לגברים.

מקור: 

Elena Succurro et. al (2020) Diabetes care DOI: https://doi.org/10.2337/dc20-1401

נושאים קשורים:  סוכרת,  תחלואה קרדיווסקולרית,  טרום סוכרת,  הבדלים מגדריים,  מחקרים
תגובות