חדשות

מחלקת הכירורגיה ב"אסותא-אשדוד" ציינה שלוש שנים להקמתה

לאחרונה נוסף שירות כירורגי חדש – ניתוחים לסרטן הוושט והקיבה | פרופ' אנדרי קידר, מנהל המחלקה הכירורגית: "המערך כירורגי מתפקד במרץ בכל תחומי הכירורגיה, עם דגש על טיפול מותאם אישית"

צוות המחלקה הכירורגית ב"אסותא-אשדוד" מציין שלוש שנים להקמתה. צילום: דוברות בית החולים

המחלקה לכירורגיה כללית, בבית החולים אסותא-אשדוד, בהנהלת פרופ' אנדרי קידר, ציינה לאחרונה שלוש שנים להקמתה. המערך הכירורגי ב"אסותא-אשדוד" בנוי ממחלקות ויחידות של כירורגיה כללית, כירורגיית כלי דם, כירורגיה פלסטית, יחידת הטראומה ומונה 40 מיטות אשפוז. צוות המחלקה הכירורגית כולל שבעה רופאים בכירים ועשרה מתמחים.

מאז פתח את דלתותיו בית החולים אסותא באשדוד בשנת 2017, החל תהליך הקמה של מגוון השירותים והטיפולים הכירורגיים. "כיום", אומר פרופ' אנדרי קידר, "אנו עדים למערך כירורגי המתפקד במלוא המרץ בכל תחומי הכירורגיה, עם דגש על טיפול מותאם למטופל ויחס אמפטי  אישי. כחלק מאידאולוגיית טיפול זו, טיפול מותאם למטופל במערך הכירורגי כולל שיתוף פעולה מגוון בין מספר מחלקות כגון אונקולוגיה, רדיולוגיה פולשנית, פלסטיקה, גסטרו-אנטרולוגיה, כלי דם. בנוסף, מתקיים קשר רציף דו-סטרי עם עמודי התווך של הרפואה הראשונית – רופאי המשפחה של העיר אשדוד והסביבה".

בתקופת פעילותה בוצעו במחלקה מעל 4,500 ניתוחים, ביניהם 24 ניתוחי כריתת לבלב, 56 ניתוחי כריתות כבד וניתוחי דרכי מרה, מעל  500 ניתוחים בריאטריים, כ-150 ניתוחי מעי גס וכ-300 ניתוחי כלי דם גדולים.

לצד המערך הכירורגי פועלים מכון הדמיה מתקדם שמפעיל מכשירי MRI, PETCT; מכון קרינה מהמתקדמים בישראל; מחלקה אונקולוגית  עם מומחים בטיפול במחלות שאתיות של מערכת העיכול; מכון גסטרו עם יכולת ביצוע ERCP; מערך חדר ניתוח מתקדם עם 12 חדרי ניתוח ומחלקת טיפול נמרץ עם עשר מיטות אשפוז ומכשיר ״אקמו״.

המחלקה הכירורגית שמה דגש על טיפול בגישה זעיר-פולשני (Minimally Invasive Surgery) עם ביצוע ניתוחים לפרוסקופיים בכל תחומי הכירורגיה הכללית. במסגרת ניתוחים אלה הוקם מערך לטיפול בבקעים בדופן הבטן בראשותו של ד"ר יורי מנוסקין, המקבל הפניות מכל קופות החולים ובתי החולים בארץ לשחזורים מורכבים של דופן הבטן. ד"ר מנוסקין מדריך מדי שבוע כירורגים מכל בתי החולים בארץ בגישה ניתוחית ייחודית זו.

בשירות לטיפול בהשמנת יתר מתבצע, מעבר למאות ניתוחים בריאטריים, גם טיפול בסיבוכים של ניתוחים בריאטריים במספר שיטות חדשניות בהובלת פרופ' קידר. השירות גם מתמחה בניתוחים חוזרים לאחר כישלון של ניתוח או מספר ניתוחים קודמים שכשלו.

שירות כירורגיית השד, בהובלת פרופ' דינה לב, הוקם בדגש על מתן הטיפול כמקשה אחת. במערך זה מתבצעים מאות ניתוחים וטיפולים בשנה של מחלות שד ממאירות ושפירות. גם מערך הטראומה והכירורגיה הדחופה, בהובלת ד"ר איתי זוארץ, התפתח למוקד הטיפול בטראומה העיקרי באזור.

השירות הקולורקטלי, בהנהלת ד"ר יפעת יוסף-לשצינסקי, מציע שירותים כירורגיים למחלות ממאירות ומחלות מעי דלקתיות בשיתוף עם מחלקת אונקולוגיה ומחלקת גסטרואנטרולוגיה. בין היתר מוצעים טיפולים לפרוסקופיים ואנדוסקופיים חדשניים ביותר בתחום.

היחידה לניתוחי כבד, לבלב ודרכי המרה, בהובלת פרופ' קידר, שמה דגש על טיפול מולטידיציפלינרי ומתמחה גם היא בשיטה לפרוסקופית ואנדוסקופית לכריתות מורכבות של גידולים בראש הלבלב, כריתת גידולים בכבד וחקירת דרכי מרה בגישות חדשניות "המהוות פריצת דרך בתחום ניתוחי הכבד והלבלב בעולם", אומר פרופ' קידר.

מהלך הטיפול במחלקה מתקיים תוך כדי ניהול תכנית אקדמית מצטיינת לסטודנטים ולמתמחים כאחד. "חרטנו על דגלנו  להקים מחלקה כירורגית מצוינת, המובילה בתחום קליני, אקדמי ומחקרי", מספר קידר ומוסיף: "הוראת הסטודנטים היא אחת המטלות החשובות ביותר בתחום האקדמיה, המביאה עימה הפריה הדדית".

בשנת 2018 סונפה המחלקה הכירורגית לאוניברסיטת בן גוריון והמחלקה מקבלת כל שנה עשרות סטודנטים לרפואה. המחלקה זכתה במקום הראשון בין כלל המחלקות הקליניות בשנת הלימודים 2018-2019 והיא כיום מבוקשת לסבב כירורגיה בקרב סטודנטים. רופאי המחלקה מפרסמים מאמרים בעיתונים מובילים בתחומם ומשתתפים בכנסים בארץ ובעולם, כמציגים, כיושבי ראש ומארגני הכנסים. מאז הקמתה לפני שלוש שנים פורסמו 15 מאמרים על ידי רופאי המחלקה.

קידר: "אנו שמחים להודיע על פתיחת שירות כירורגי חדש – ניתוחים לסרטן הוושט והקיבה, אותו יוביל דר כרמלי עידן, לאחר חזרתו  מהשתלמות בתחום זה באנגליה. המערך ישרת חולים עם מחלות שפירות וממאירות של קיבה וושט וייתן מענה המושתת על שילוב כימותרפי, קרינה וכירורגיה, כולל כריתת וושט בגישה זעיר פולשנית.

"במלאת שלוש שנות הפעילות מאז הקמת המערך הכירורגי והקמת בית החולים", מסכם פרופ' קידר, "אנו נמצאים בתנופת גדילה, תנופת הכשרה ופעילות אקדמית ענפה".

* בשיתוף "אסותא"

נושאים קשורים:  פרופ' אנדרי קידר,  אסותא אשדוד,  כירורגיה,  ד"ר יורי מנוסקין,  לפרוסקופיה,  אנדוסקופיה,  ד"ר איתי זוארץ,  פרופ' דינה לב,  חדשות
תגובות
אנונימי/ת
07.08.2020, 11:20

תודה למערכת על עוד כתבת יח"צ.

אנונימי/ת
09.08.2020, 07:33

למה בלי מסכות!!!!

אנונימי/ת
09.08.2020, 08:03

ניתן להם את הקרדיט שהתמונה ישנה יותר