קורונה בישראל

עלייה יומית של פי ארבעה במספר הנדבקים בנגיף הקורונה בישראל

משרד החינוך הורה לסגור כל בית ספר שבו יתגלה נדבק מאומת אחד ויותר מ-6,200 תלמידים ומורים בישראל נשלחו ביומיים האחרונים לבידוד

התפשטות קורונה במוסדות החינוך. אילוסטרציה

מעל 6,200 תלמידים ומורים בישראל נשלחו ביומיים האחרונים לבידוד לאחר שנרשמה עלייה יומית של פי ארבעה במספר הנדבקים בנגיף הקורונה. בסך הכל ב-24 ישובים בארץ מדובר ב-164 תלמידים (134 מהם בירושלים), 42 מורים ועובדי הוראה (25 בירושלים) ובסך הכל 206 שאובחנו כנשאים במערכת החינוך.

לפי הדו"ח היומי של משרד הבריאות, עד כה מתחילת המגיפה בארץ נדבקו 17,169 בני אדם, אתמול לפי דיווח אחד מדובר ב-67 מקרים חדשים ולפי דיווח אחר 98. מניין הנפטרים בדו"ח האחרון שהופץ אמש הוא 285. במצב קשה 32 מהחולים המאושפזים, מהם 29 מונשמים ו-41 במצב בינוני. מספר החולים הפעילים בישראל עומד עתה על 2,006 ומהם 105 מאושפזים בבתי החולים וכל השאר בבית, בקהילה או במלוניות. מניין המחלימים עלה ל-14,878.

מקור: משרד הבריאות

אלא שהבוקר בעדכון שמתפרסם על ידי אוניברסיטת ג'ונס הופקינס העוקבת מדי שעה אחרי הדיווחים מהעולם, הנתונים מעט שונים: 17,219 מקרים מאומתים בישראל עד כה (מקום 42 בעולם, ירידה במקום אחד) ונוספו מאז הדיווח האחרון של אמש למאגר המידע הזה עוד 50 מקרים חדשים, כאשר מניין המתים עלה ל-287. מניין המחלימים עלה ל-14,915 כאשר עתה במצב פעיל נמצאים 2,017 חולי קורונה.

בדו"ח משרד הבריאות צוין שחל גידול במספר אנשי צוותי הבריאות שנשלחו לבידוד בישראל ואמש מדובר שוב ב-230, מהם 46 רופאים ורופאות, 63 אחים ואחיות וכל השאר, 121, במקצועות אחרים. מקרב עובדי "הדסה עין כרם" מדובר ב-24 שנשלחו לבידוד ומקרב עובדי "הלל יפה" - 28.

לפי דיווח זה גם התבצעו שלשום 5,423 בדיקות ואתמול (עד מועד הפצת הדו"ח) 5,636.

אתמול הורה משרד החינוך לסגור כל בית ספר שבו יתגלה נדבק מאומת אחד ולבודד את המורים והתלמידים. אחת הבעיות שנחשפות בימים האחרונים: הוראות משרד הבריאות לא מיושמות כראוי ובהקפדה במוסדות החינוך השונים.

אתמול גם אמר דובר ה-WHO, כריסטיאן לינדמאייר שהתראיין ממטה הארגון בז'נבה ל-ynet, כי ידוע שהחזרה לבתי הספר עלולה לגרום להדבקה. "בכל מקום שאנשים נמצאים ביחד, יש סיכון להדבקה חוזרת", אמר והוסיף כי "למרות המגמה הכללית של דעיכת המגיפה במדינות רבות, מספר החולים הכללי מדי יום בעולם נמצא בעלייה וזו תופעה מדאיגה. עכשיו מדינות דרום אמריקה ואמריקה הלטינית הן ה'חמות' ובהן ניכרת עלייה בתחלואה".

בהתייחסו לעלייה בתחלואה בבתי הספר בישראל אמר הדובר כי החזרה ללימודים היא בגדר סיכון מחושב. "קשה מאוד לשמור על כך שילדים ישמרו על ריחוק חברתי. בכל מקרה של הדבקה יש לבדוק באופן ספציפי לפני שמחליטים על השבתת המערכת כולה". לדבריו, "רק שילוב בין חובת המסיכות במקומות צפופים וסגורים שבהם נמצאים אנשים רבים יחד עם היגיינת ידיים קפדנית תכופה, הוא מצב אופטימלי".

על המצב בישראל כפי שה-WHO מתרשם, אמר: "המצב ללא ספק נראה באופן יחסי לא רע. קשה להתנבא מה יקרה כשהגבולות ייפתחו ואנשים ימשיכו להיות בקשר הדוק. ככל שנפגשים יותר אנשים, הסיכוי להדבקה ולתחלואה עולה".

נושאים קשורים:  קורונה,  חדשות,  תחלואה ותמותה,  מערכת החינוך,  19-COVID
תגובות