נגיף הקורונה

שר הבריאות: "אם יהיה צורך נפעל לסגירה מלאה של עוד בתי חולים לחולי קורונה"

ליצמן וראש המל"ל סיירו במרכז לאשפוז חולי קורונה בראשל"צ | לצד קריאת הרגעה לציבור, במשרד הבריאות מתכוננים לתרחיש הקיצוני ביותר: מהקצאת מחלקה לחולי קורונה בבתי החולים ועד פינוי בתי מלון לאשפוזם

השר יעקב ליצמן ונציגי המל"ל בסיור בבית החולים המלבן בראשל"צ

במסגרת ההיערכות שמשרד הבריאות מגדיר "לקראת כל תרחיש אפשרי", ערכו היום (ג') שר הבריאות יעקב ליצמן וראש המל״ל מאיר בן שבת סיור במרכז הרפואי ״מלבן״ בראשון לציון, "שעשוי לשמש מרכז קליטה לחולי קורונה במקרה שתתגלה הידבקות בישראל". נמסר כי יהיו עוד כמה מרכזים כאלה למקרה שיימצאו בישראל מקרי הידבקות ונשאות של הנגיף שיצריכו בידוד נרחב שלהם.

בסיור השתתפו גם ד״ר אורלי וויינשטיין, ראש חטיבת המרכזים הרפואיים הממשלתיים במשרד הבריאות, יגאל סלוביק מהמל״ל, ואדים פרלמן, סמנכ"ל תקציבים במשרד הבריאות, ד״ר סיגל ליברנט-טאוב, ראש האגף לרפואה בשירותי בריאות כללית וד״ר אלי מזרחי, המנהל האדמיניסטרטיבי של המרכז הרפואי מלבן-ראשל"צ ו"שמואל הרופא".

"מטרת הסיור היתה לסקור ולהציג את היערכות משרד הבריאות לכל תרחיש אפשרי, זאת במקביל להפעלה יזומה של מניעת הגעת הנגיף לארץ", נמסר ממשרד הבריאות.

לצד זאת, משרד הבריאות טרח להדגיש כי הוא מבקש להרגיע את הציבור וכי "נכון לרגע זה, אין חולה קורונה בארץ, אך המערכת עושה את כל המאמצים להכין את התשתיות מתוך הנחת עבודה שהנגיף יבוא לכאן – לכן, בשל ההיערכות הנדרשת, מכשירים עתה את כל המתקנים של המערכת לנושא".

בסיור הוצגו לראש המל"ל וצוותו "ההיערכות והמוכנות של מערכת הבריאות, כולל פריסות מיטות אשפוז ברמה הארצית, לפי מדרג אזורי וכמותי". השר ליצמן ציין: "היערכות מערכת הבריאות היא מקצועית ומדורגת ומביאים בחשבון כל אפשרות של הידבקות, שאנו מקוים שלא תקרה כמובן, אך מחובתנו לפעול בזהירות ובמוכנות".

השלב הראשון במסגרת זו הוא הקצאת מחלקה בכל בתי החולים הכלליים לחולי קורונה אפשריים. השלב השני הוא הכנת מיטות אשפוז ייעודיות במרכז הרפואי מלבן בראשון לציון ושמואל הרופא. בשלב השלישי, "נפעל לסגירה מלאה של עוד כמה בתי חולים במיוחד לחולי קורונה ועד לאפשרות הקיצונית של פינוי בתי מלון ומבנים אחרים לשם אשפוז, אם יהיו מקרים רבים", הודיע השר.

״מערכת הבריאות ערוכה לכל תרחיש אפשרי", אמר ליצמן. "אנו עושים הכול בשיתוף פעולה עם כל הזרועות הקיימים, בראשם המל”ל, משרד החוץ, השגרירויות ורשויות ההגירה, כדי להבטיח את שלומם ובטיחותם של אזרחי ישראל. עד עכשיו מנענו הגעת הנגיף לישראל אך נקודת ההנחה שעודנה קיימת כי הוא יגיע לכאן. אנו פועלים לכן בכל דרך למניעת התפשטות הנגיף ומניעת פגיעה בבריאות הציבור״.

ראש המל״ל הדגיש: "לעת הזו היעד העליון ברמה הלאומית הוא דחיית הגעתו של הנגיף לישראל ומוכנות מיטבית למניעת התפשטותו – לכשיגיע". הוא ציין עוד ש"מקבלי ההחלטות ערים גם להיבטי החוץ ולהשפעות על המשק" ושיבח את ההיערכות הנרחבת והמקצועית של משרד הבריאות והצוותים הרפואיים בשטח.

נושאים קשורים:  נגיף הקורונה,  שר הבריאות יעקב ליצמן,  משרד הבריאות,  מגיפה,  חדשות,  בידוד
תגובות
19.02.2020, 19:34

לא פירסמו שמות של המתנדבים.
אני חותם ומנחש שאין בהם חרדים או דתיים.
כמו שהם נמנעים להתגייס לצבא פן יפגעו בזמן מלחמה.

19.02.2020, 23:05

התכוונת כנראה: כמו שהם נמנעים מלהתגייס לזק"א ולאיחוד הצלה פן תיפגע נפשם העדינה.

ואם אתה חושב שהם נמנעים מלהתגייס לצבא כי מפחדים להיפגע במלחמה את יותר ממוזמן, בחום, להקשיב לסיבות האמיתיות.

אגב, מאז ששת הימים רוב חללי הצבא הם חיילים מתאבדים או נפגעי תאונות דרכים.
ונקודה נוספת - 70 החללים בצוק איתן רובם ככולם מתו על קדושת מזבח ערכי הנאורות של מפקדיהם, ועל תרבות ה'סמוך'.
לא מספיק סיבה טובה להקריב בשבילה את הבנים.

כשהצבא יפסיק לראות עצמו כגורם מחנך ומהתך, ויתחיל לעסוק בתפקידו, תתחילי לראות גם חרדים שמתגייסים.

אנונימי/ת
20.02.2020, 08:34

הסיבה שחרדים אינם מתגייסים לצבא היא מאותה סיבה שכלב מלקק לעצמו את ה.....
ולפי שלא הבין - כי הם יכולים (או כי השלטון מאפשר להם).
ולזו המכונה יהודית, כנראה שהספקת לשכוח מלחמות כגון יום כיפור או שלום הגליל. אולי את צריכה רענון קצר בהיסטוריה

20.02.2020, 19:35

אתה צודק. מאז שלום הגליל. רוב חללי הצבא הם חיילים מתאבדים או נפגעי תאונות דרכים.
ונקודה נוספת - 70 החללים בצוק איתן רובם ככולם מתו על קדושת מזבח ערכי הנאורות של מפקדיהם, ועל תרבות ה'סמוך'.
לא מספיק סיבה טובה להקריב בשבילה את הבנים.

כשהצבא יפסיק לראות עצמו כגורם מחנך ומהתך, ויתחיל לעסוק בתפקידו, תתחילי לראות גם חרדים שמתגייסים.

גם אתה מחטט באף כי אתה יכול.