חדשות

בית מרקחת רובוטי מתקדם ישמש את המרכז הרפואי רמב"ם

המערכת הרובוטית, הגדולה מסוגה בישראל, מסוגלת לנפק ליחידות בית החולים 1,800 אריזות בשעה, רישום מלאי, פריסתו על מסוע, מיון וכן סידור אוטומטי על מדפי יחידות האחסון

רובוט רוקח בבית החולים רמב"ם. צילום: נתנאל אייזיק

מערכת רובוטית חדישה של חברת ניו-אייקון הפינית מוכנסת בימים אלה לשימוש בבית המרקחת של המרכז הרפואי רמב"ם בחיפה. עתה מבוצע שלב ההטמעה שלה ופיתוח הממשקים הלוגיסטיים השונים הנדרשים להפעלתה. המערכת היא מהמתקדמות מסוגה בעולם, מיועדת לאחסן ולהנפיק במהירות עשרות אלפי תרופות לכלל מחלקות בית החולים והיא תפעל 24/7.

זו המערכת הגדולה ביותר כיום בארץ. היא מצוידת בשלוש זרועות הרובוטיות ו-28 מטרים של מסועים חשמליים. ביכולתה לבצע במהירות מיון תרופות ארוזות, סידורן על מדפים על פי חישוב וליקוט התרופות לפי צורך. היא תופסת שטח של 44 מ"ר וגובהה 2.5 מטר. לצורך הקמתה בוצעו ברמב"ם עבודות בינוי והתאמת התשתיות. המערכת נרכשה מחברת גוטקט הישראלית. צוות מתקינים הוטס לישראל מפינלנד.

למערכת יכולת אחסון של 67,000 אריזות ובה שתי יחידות אחסון מקבילות כשלכל אחת יכולת עבודה עצמאית ללא תלות בשנייה. ביכולתה לנפק 1,800 אריזות ולקלוט 400 אריזות, בשעה. מותקנים בה אמצעי בקרת טמפרטורה ולחות לניטור איכות האחסון של התרופות ובקרה עליהן.

תהליך האחסון כולל גם רישום המלאי הנכנס, פריסתו על מסוע, מיון וסידור אוטומטי על  מדפי יחידות האחסון. כל אריזת תרופה מזוהה ונרשמת ומיקומה מנוהל. המטרה להשיג כך אפס תקלות וטעויות בהנפקת התרופות. למערכת ארבע נקודות יציאה - דלפק שירות, הזמנה מרוכזת לפתח השירות במערכת, הזמנה ארוזה בארגזים ו"כספומט" המבצע את ניפוק התרופות ליחידות בית החולים - הכל בשליטה מרחוק גם לאחר שעות הפעילות.

"הודות למערכת החדישה בוצעה קפיצת מדרגה בעבודת בית המרקחת של בית החולים", הסביר יריב בן-דוד מאגף התכנון והתפעול ברמב"ם, המנהל את הפרויקט.

לימור איזנבוד, מנהלת שירותי הרוקחות ברמב"ם, הוסיפה: "מערכות רובוטיות אלו הן המגמה בתחום. טכנולוגיות מסוג זה נכנסות כיום לבתי חולים רבים בעולם וכן לקופות החולים ומוסדות פרטיים בעולם ובארץ. המערכת הרובוטית מאפשרת קיצור בזמני ההכנה של משלוחי התרופות מבית המרקחת ליחידות הטיפוליות והקצאת משאבי כוח-אדם מקצועיים למשימות רוקחיות, תוך צמצום בזמן המושקע כיום בכל מיני פעולות טכניות. בכך מושג ייעול משמעותי בעבודת הרוקחים".

נושאים קשורים:  בית החולים רמב"ם,  בית מרקחת,  מערכת רובוטית,  חדשות,  תרופות
תגובות
אנונימי/ת
02.12.2019, 21:43

בצנעה רבה ד"ר מיקי הלברטל עושה הרבה דברים יפים וטובים לרמב"ם.