חדשות

סגן שר הבריאות ליצמן: "אנחנו בשיא צריכת הקנאביס בעולם"

ביקורת קשה של ליצמן על מינוני הקנאביס הרפואי הניתנים למטופלים בישראל: "זה מוגזם, אנשים מקבלים יותר מ-120 גרם לחודש ויש מטופלים שנותנים מזה לנכדים"

ליצמן בוחן קנאביס רפואי במהלך סיור בבית מרקחת בירושלים. צילום: דוברות משרד הבריאות

ועדת הכספים של הכנסת קיימה אתמול (ד') דיון בבקשת סגן שר הבריאות, יעקב ליצמן להגביל את סכום ההשתתפות העצמית שיש לגבות בעבור הוצאת רישיון לשימוש בקנאביס רפואי ולאפשר לקופות החולים לגבות עד 283 שקל בעבור ביקור אצל רופא מוסמך להנפקת רשיון לקנאביס. הוועדה דחתה את ההצבעה ואת ההחלטה לדיון ביום ב' בשבוע הבא.

בדיון התבטא ליצמן: "קנאביס הוא סם, שלא תטעו. לא יודע מי אוהב את זה ומי לא. לא מבין את ההתעסקות הזאת של אהוד ברק ואהוד אולמרט בקנאביס. איזה כבוד? אפשר לחשוב שזה יהלומים? אני אומר לפרוטוקול: לא מבין איזה כבוד יש ליושב ראש של מפלגה ואיש חשוב שהוא יושב ראש חברה לעסוק בקנאביס".

סגן השר גם אמר: "יש אנשים שלוקחים 20 גרם, 30 גרם. אני מבין אותם, זה סביר לשימוש, זה לא הרבה ולכן מקובל. אבל יש שלוקחים כבר מעל 100 גרם - זה לא סביר. תשאלו אנשי מקצוע, אני מדבר בשם רופאים. לצערי, אנשים מקבלים גם יותר מ-120 גרם. אנחנו בשיא צריכת הקנאביס בעולם. מטופלים צורכים מינון גבוה של קנאביס וחולקים אותו עם סביבתם, או גונבים להם, או שנכדים שלהם לוקחים להם. כל מיני דברים כאלה".

עו"ד מרים בריינין, המייצגת מטופלי קנאביס שמשרד הבריאות קיצץ את מינון הטיפול עבורם, אמרה ל-Ynet בעקבות דברי ליצמן: "עם כל הכבוד לסגן השר, הוא איננו רופא. בוודאי לא רופא מומחה לטיפול באמצעות קנאביס. רופאים מומחים בתחום רואים הטבה למטופלים. אין לערער עליה ודווקא אצל מטופלים במינונים גבוהים, חולים במחלות הקשות ביותר. לומר עליהם שהם סוחרי סמים זו דמוניזציה של החולים. הם לא עבריינים, הם אנשים סובלים. בית המשפט כבר קבע בשורה של החלטות שאין לפקפק על סמכות רפואית של רופא המטפל בקנאביס. לא ברור לי מהיכן שואב סגן השר את הביקורת שלו על המינונים".

נושאים קשורים:  סגן שר הבריאות יעקב ליצמן,  קנאביס רפואי,  רשיון לקנאביס,  עו"ד מרים בריינין,  חדשות
תגובות
אנונימי/ת
12.07.2019, 14:11

כשליצמן צודק הוא צודק

אנונימי/ת
12.07.2019, 16:26

איזה כבוד יש לליצמן- המגן על הפדופילית הקרימינלית מלכה לייפר
באמצעות כפייה ואיומים על פסיכיאטרים בכירים לתת חוות דעת שקריות לבית המשפט.
ליצמן יגמור בכלא והפסיכיאטרים הבכירים יפוטרו עם קלון.
חכו ותראו.

אנונימי/ת
12.07.2019, 17:43

ליצמן ומשרד שלו נכשלו עם כל הרפורמה שלו עם קנאביס.אז הגנה הטובה ביותר זה התקפה

12.07.2019, 22:53

אנחנו נשלם מחיר גדול מאוד על הגימיק הזה של הקנאביס. בספרות ההוכחות ליעילותו כחומר לטיפול בכאב מוגבלות ומצומצמות מאוד. וצריך להביט לאמת בפנים. לפני עשור וחצי האופיואידים היו באופנה. היום אנחנו רק מתחילים להבין את הנזק הרב.

אנונימי/ת
13.07.2019, 19:35

על איזה ספרות מדובר!? היום הכל מגובה במחקרים ואין ספק שהקנאביס מקל משמעותית על חולים במחלות קשות וחולים אונקולוגיים סופניים. האם יצא לך ללוות חולים כאלה במערכת? האופיואידים גורמים לקריסה של הכבד ומקצרים את חייהם של חולים סופניים, לכן הקאנביס מהווה פתרון עבור אלה. אין ספק שחשוב הפיקוח אבל צריך לאפשר לחולים גישה ולהימנע מבירוקרטיה מיותרת ולכן חשוב שכל הרופאים ילמדו את התחום ויקבלו הכשרה מתאימה בכל הנוגע למתן קאנביס למטופליהם.

אנונימי/ת
21.07.2019, 10:57

אני עוקב אחרי התחום כבר מעל עשור, ואם אתה בתור רופא אומר שזה גימיק אז אתה כנראה במקצוע הלא נכון!!! התחום הזה הוא אחד התחומים המתפתחים ביותר בעולם כבר 15 שנה. יש היום בישראל עשרות מחקרים שמצביעים על הפוטנציאל ריפוי של קנאביס, במגוון מצבים רפואיים, ואלפי עדויות של אנשים במצבים רפואיים שונים שמראים איך קנאביס עוזר להם. דוגמא מוכרת לי, אם אתה רוצה אתה מוזמן להיכנס לקבוצת שמן ריק סימפסון בפייסבוק ולעקוב, אני באופן אישי נחשפתי ללא מעט סיפורים של אנשים שקנאביס עזר להם בהתמודדות עם סרטן ואף היו מספר מקרים של ריפוי מוחלט. בנוסף אני מכיר מספר אנשים שחולים במחלות שונות שבלי קנאביס לא מתעוררים בבוקר, אז להגיד שזה גימיק זה עלבון לאינטילגינציה. תסלח לי דוקטור אבל זה מבייש שכך רופא מתבטא היום לאור המציאות הקיימת

16.07.2019, 15:41

כרגיל אני עונה ללא מעטפת האנונימיות -
לדעתי יש היום די הוכחות לגבי יעילותו של הקנביס, כנראה הוכחות ברמה מדעית טובה בהרבה מאלה של הפאראצטמול - ועלותו דומה.
רק למען ההיסטורי - כינויו הערבי של קנאביס - חשיש בא מהמילה עשב למיטב ידיעתי, משום שבאזורנו הוא יכול לצמוח גם ללא עזרה מיוחדת.
ולגבי ליצמן - ישראל היא גם המובילה בעולם בצריכת קריאת פרקי-תהילים, ולימודים בישיבה. ומה בכך? אולי כדאי לנטר את זה - זה לא זול...

אנונימי/ת
21.07.2019, 10:45

שטויות ליצמן מונע מבורות קולקטיבית של המערכת הרפואית שלא מבינה בקנאביס כמעט כלום, ואינטרסים זרים שמשחקים לו במוח ומונעים מהשוק הזה להתפתח בישראל. 120 גרם זה ממש לא הרבה, אם רוצים להכין למשל שמן כך שהשר פה מדבר שטויות במיץ. לגבי זליגה ברור שיש זליגה, משום שכל עוד יש פער כל כך גדול בין המצב החוקי של קנאביס בישראל למצב בשטח תהיה זליגה. זו מלחמה אבודה וחבל שאנחנו לא מצליחים להפנים את זה! הגיע הזמן להבין בכדי שתחום הקנאביס יתקדם צריך שקנאביס יצא מרשימת הסמים המסוכנים, קודם משום שקנאביס הוא לא סם (הוא צמח) ושנית משום שהוא לא באמת מסוכן כמו שעושים אותו- הוא לא קטלני ולא ממכר מבחינה גופנית (וגם פסיכולוגית אין באמת בעיה גדול להיגמל למי שצריך מניסיון). הגיע הזמן לשחרר את הצמח! במצב החוקי הנוכחי, כולם סובלים. גם הרופאים שבעצם בעל כורחם הופכים להיות שומרי הסף של הצמח, ובצדק מתלוננים על זה שאין לא הם את הידע לעסוק בתחום (משום שאף פעם לא לימדו אותם על קנאביס, לא בבית הספר לרפואה ולא בשום מקום אחר, וגם הנוהלים שהיק"ר מוציא מגוחכים ומונעים מאינטרסים שאינם לטובת החולים), וגם החולים והמגדלים שנדרשים לעמוד בהנחיות שגובלות בטמטום ורשלנות. סתם לדוגמא: נראה לכם הגיוני שבשביל לגדל צמח צריך להקים יחידת הבטחה שלמה ולעבור תהליכים כאילו מדובר בייצור של פצצות מימן?!! הרי זה טמטום מוחלט. המציאות הנוכחית לא יכולה להמשיך. הפער בין המצב החוקי למצב בשטח בישראל לא יכול להימשך, חייבים להסיר את הקנאביס מרשימת הסמים המסוכנים. רק כך התחום יתקדם. כל השאר זה כמו כוסות רוח למת.

27.07.2019, 21:49

ממתי ליצמן מבין בכלל ברפואה!!!!